یک تصویر غم انگیز/ روزنامه داریم داخل گونی…

سایت رسانه نگاران در یادداشتی به قلم مهدی بذرافکن نوشت:هر وقت گذرم به این منطقه می گرفت پاتوقم-لااقل برای نیم ساعت- همین جا بود.

جلد و تیترروزنامه ها و مجله ها را با دقت می خواندم و هر کدام مورد پسند واقع می شد می خریدم.

کلا داستان کیوسک های مطبوعاتی خصوصا برای دوستداران رسانه عالمی دگر دارد،ندارد؟

ایستادن و زُل زدن به تیتر روزنامه ها، هفته نامه ها و مجله ها لذتی غیرقابل وصف داشت.

دیشب که در مسیرم به آن منطقه شهر و آن کیوسک خاطره انگیز رسیدم دلم گرفت. غصه خوردم.

قصه سالیان شیرین مطبوعات در دهنم مرور شد. سال های شلوغی و رونق کیوسک ها، سال های اوج مطبوعات، سال های شمارگان بالای همشهری و ایران و چاپ ۵۰۰ هزار نسخه ای جامعه و صبح امروز و نشاط.

سال های رونق ابرار و پنج شنبه های ۱۶ صفحه ای روزنامه خبر ورزشی با مطالب آتشین مرحوم احمدپور و البته هفته نامه تماشاگران و روزنامه جهان فوتبال.

از هفته نامه های حوادثی و ورزشی هم نگویم که کم نبودند؛ فضیلت جوانان،توانا،پهلوان،ماهان،عصر ورزش،افتخارات ملی و…

یا مجله های رنگی با کاغذ روغنی دنیای ورزش و خواندنی ها و هفته نامه ایران جوان و…

می دانم خیلی از رسانه های خوب از قلم افتاده، مگر کم رسانه خوب منتشر می شد؟چه قبل از دوران اصلاحات و چه بعدش.

دیشب روبروی آن کیوسک خاطره انگیز دیگر نشانه ای از روزنامه و هفته نامه نبود.

هفته قبل و قبل و قبل تَرش هم همین بود. دیشب اما آن کیوسک مطبوعاتیِ خاطره انگیز، برای فروش، فقط یک گونی روزنامه کیلوییِ تاریخ -نه خیلی مصرف گذشته-داشت.

انگار که روزنامه های نو هم داخل گونی بود. روزنامه هایی که به دلیل نداشتن مشتری اصلا روی پیشخوان قرار نمی گیرند و مستقیم به گونی هدایت می شوند.

چقدر تلخ… تلاش روزنامه نگاران برای آماده کردن یک روزنامه؛ از ذوق و هنر گرافیست و صفحه آراها تا شور خبرنگاران برای تهیه اخبار و همه استرس های سردبیر و مدیرمسوول، زحمات بروبچه های چاپخانه، همه مستقیم به گونی فروش کیلویی روزنامه هدایت می شوند…

رسانه نگاران

۲۳

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک تصویر غم انگیز/ روزنامه داریم داخل گونی…" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک تصویر غم انگیز/ روزنامه داریم داخل گونی…"، کلیک کنید.