سد «آبسرده» تا پایان امسال آبگیری می شود – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان

سد «آبسرده» تا پایان امسال آبگیری می شود - خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وب سازان شمال، داریوش حسن نژاد امروز سه شنبه در بازدید از پروژه سد «آبسرده» شهرستان بروجرد، اظهار داشت: سد «آبسرده» شهرستان بروجرد تا پایان سال جاری آبگیری می شود.

وی عنوان کرد: با پیگیری های به عمل آمده از سوی نمایندگان شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و شرکت آب منطقه ای استان، مبلغ 210 میلیارد تومان بودجه سال 1403 به این پروژه اختصاص یافته است که قرار است مبلغ 160 میلیارد تومان آن به صورت تنخواه از سوی وزارت نیرو برای تکمیل این پروژه در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان، بیان داشت: تا کنون مبلغ 234 میلیارد تومان اعتبار برای احداث این سد هزینه شده است و برای تکمیل آن مبلغ 1,600 میلیارد تومان موردنیاز است.

حسن پور، افزود: این پروژه در حال حاضر 50.28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش خود را به کار می گیریم که تا پایان سال جاری سد «آبسرده» به مرحله آبگیری برسد.

وی تصریح کرد: با به بهره برداری رسیدن این پروژه، زمینه اشتغال دو هزار و 100 نفر ایجاد خواهد شد.

بنابراین گزارش، سد «آبسرده» در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر بروجرد واقع شده است، این سد از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع 85 متر، طول تاج 425 متر و سطح شبکه چهارهزار و 200 هکتار است، هدف از احداث این سد تامین بخشی از آب شرب شهر بروجرد به میزان 17 میلیون مترمکعب، تامین آب برای بهبود چهارهزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد، تامین آب صنعت و کنترل سیلاب منطقه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سد «آبسرده» تا پایان امسال آبگیری می شود – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سد «آبسرده» تا پایان امسال آبگیری می شود – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.