حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در روستای گلوگازِر رابر دستگیر شدند – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در روستای گلوگازِر رابر دستگیر شدند - خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وب سازان شمال، مسلم ایرانمنش صبح سه شنبه به خبرنگاران گفت: در راستای برقراری و حفظ ارتباط و تعامل دو سویه با جوامع بومی برای جلب مشارکت‌های اجتماعی به منظور صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، برابر اعلام میراث بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای گلوگازِر شهرستان رابر، در هماهنگی با مراجع قضائی و عوامل انتظامی به همراهی نیروهای یگان حفاظت به محل عزیمت و ۲ نفر حفار غیرمجاز شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: علی‌رغم کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه نیروهای یگان حفاظت و نیروی انتظامی به موقع در محل حاضر شده و از وقوع و ارتکاب جرم نسبت به مواریث فرهنگی منطقه جلوگیری به‌عمل آورده و حفاران دستگیر شده پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت استان کرمان ضمن پایش مستمر و مداوم محوطه‌ها و اماکن تاریخی، با فرهنگ‌سازی در جوامع بومی و محلی در اهمیت میراث‌فرهنگی، زمینه‌ساز همراهی و جلب مشارکت‌های اجتماعی مؤثر در امر حراست از میراث‌فرهنگی استان شده‌اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در روستای گلوگازِر رابر دستگیر شدند – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در روستای گلوگازِر رابر دستگیر شدند – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.