جنگنده KAAN ترکیبه به پیشرفته ترین رادار جهان مجهز می شود

به گزارش خبرگزاری وب سازان شمال، رادار AESA (آرایه اسکن الکترونیکی فعال) Aselsan Murad-600A دوره طراحی اولیه خود را با موفقیت به پایان رساند و اکنون وارد مرحله طراحی حیاتی شده است.

رادار Aselsan Murad-600A AESA یک سیستم راداری پیشرفته است که توسط Aselsan ساخته شده است. Murad-600A یکی از محصولات شاخص این شرکت درزمینه رادارهای آرایه اسکن الکترونیکی فعال [AESA] است.

ترکیه می گوید رادار جنگنده KAAN جهشی در صنعت تجهیزات نظامی ترکیه است!

فناوری رادار AESA نشان دهنده جهش قابل توجهی نسبت به سیستم های راداری سنتی است. برخلاف رادارهای معمولی که از یک آنتن برای ارسال و دریافت سیگنال استفاده می کنند، رادارهای AESA از مجموعه ای از ماژول های ارسال/دریافت حالت جامد کوچک استفاده می کنند. این ماژول ها را می توان به صورت جداگانه کنترل کرد و به رادار اجازه می دهد پرتوی خود را به صورت الکترونیکی بدون حرکت فیزیکی آنتن هدایت کند.

رادار AMurad-600A AESA مزایای متعددی نسبت به سیستم های رادار سنتی دارد. قابلیت هدایت پرتو الکترونیکی آن امکان دستیابی و ردیابی سریع تر هدف، وضوح بهبودیافته و مقاومت بیشتر در برابر اقدامات متقابل الکترونیکی را فراهم می کند.

ترکیه می گوید رادار جنگنده KAAN جهشی در صنعت تجهیزات نظامی ترکیه است!

یکی از ویژگی های کلیدی Murad-600A توانایی آن در انجام چندین عملکرد به طور هم زمان است. می تواند به طور هم زمان نظارت هوایی انجام دهد، چندین هدف را ردیابی کند و درگیر جنگ الکترونیکی شود.

سیستم رادار نیز با در نظر گرفتن مقیاس پذیری و ماژولار بودن طراحی شده است. این بدان معناست که می توان آن را در طیف گسترده ای از پلتفرم ها، از جت های جنگنده و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین [پهپاد] گرفته تا شناورهای دریایی و سامانه های پدافند هوایی زمینی ادغام کرد.

ازنظر مشخصات فنی، Murad-600A دارای عملکرد فرکانس بالا است که به برد تشخیص و دقت برتر آن کمک می کند. همچنین دارای الگوریتم های پردازش سیگنال پیشرفته است که توانایی آن را برای شناسایی و ردیابی اهداف [رادارگریز] با قابلیت مشاهده کم، که به طور فزاینده ای در جنگ های مدرن رایجند، افزایش می دهد.

توسعه رادار Aselsan Murad-600A AESA منعکس کننده روند گسترده تری در فناوری نظامی به سمت سیستم های راداری پیچیده تر و همه کاره تر است. همان طور که تهدیدها متنوع تر و پیچیده تر می شوند، توانایی شناسایی سریع و دقیق، ردیابی و پاسخ به آن ها بسیار مهم است. Murad-600A یک گام مهم روبه جلو در دستیابی به این قابلیت ها است.

منبع: bulgarianmilitary

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جنگنده KAAN ترکیبه به پیشرفته ترین رادار جهان مجهز می شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جنگنده KAAN ترکیبه به پیشرفته ترین رادار جهان مجهز می شود"، کلیک کنید.