چناری‌های رزمنده، چناری‌های فرمانده…‌ – وب سازان شمال

چناری‌های رزمنده، چناری‌های فرمانده...‌ - وب سازان شمال

وب سازان شمال/ایلام رئیس اسبق خانه مطبوعات کشور به بهانه سالروز شهادت شهید «جعفر چناری» فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۱۱ امیرالمؤمنین(ع)، از برادران شهید چناری و پدر بزرگوار و رزمنده‌ آنها یادی کرده است.

خداداد ابراهیمی در یادداشت کوتاهی به مناسبت سالروز شهادت «جعفر چناری» فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۱۱ نوشت: بی‌گمان چناری‌های پدر و دو پسر دلاورش، هم رزمنده بودند و هم فرمانده آنها به تنهایی خود یک گردان بودند.

«مومن» یا همان «حاج محسن» چناری همان بسیجی پیر که«حمزه» و «جعفر»ش را خود غسل شهادت داده بود. چناری‌های پسر یا همان دلاوران خط‌شکن تیپ حضرت امیر(ع) بودند که گروه «فُرسان» را به زبونی کشانده بودند.

در کوله‌پشتی «چناری‌»ها، دُلار و یُورو و اوراق بهادار بانکی نبود. وصیت‌نامه، مفاتیح، صحیفه و چفیه اما بود. با چند خشاب فشنگ کلاشینکف و قمقمه‌ای تشنه‌…

«چناری‌» ها، «باستی هیلز» لاکچری نداشتند اما تمام سنگرهای ترکش خورده‌ جبهه‌ها به نام‌شان قباله بود.

همسنگر بودن پدر و پسرها در جبهه‌های ایلام، چه عالمی داشت! بیست‌سالگی اما برای در خون تپیدن، پسرهای رعنا، زود بود.

دیروز، مردان مرد، برای «عزت و سرافرازی»این آب وخاک عزیز، چه پاکبازی‌ها که نکردند؛ یکی برادر، یکی فرزند، یکی دست، یکی پا و یکی هم دلش را در خاکریزهای جبهه، جا گذاشت.

پایان خبر وب سازان شمال

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چناری‌های رزمنده، چناری‌های فرمانده…‌ – وب سازان شمال" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چناری‌های رزمنده، چناری‌های فرمانده…‌ – وب سازان شمال"، کلیک کنید.