ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زایران در موسم حج

ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زایران در موسم حج

معاون پزشکی سازمان هلال احمر گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته ارایه خدمات برای زایران در سطح یک و دو در هتل های مکه و بیمارستان هلال احمر مکه ارایه می شود.

به گزارش وب سازان شمال، دکتر درودی معاون پزشکی سازمان هلال احمر در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت وگو گفت: ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زایران در طی موسم حج به عهده جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: امسال نیز مانند سال های گذشته ارایه خدمات برای زایران در سطح یک و دو در هتل های مکه و بیمارستان هلال احمر مکه ارایه می شود.

معاون پزشکی سازمان هلال احمر تصریح کرد: خدمات سطح بالاتر مانند جراحی در بیمارستان های عربستان انجام می شود.

درودی اظهار کرد: با توجه به دستور العمل کاهش افراد اعزامی به عنوان خدام زایران، جمعیت هلال احمر و سازمان حج و زیارت نسبت به کاهش نیرو ها اقدام کرده اند تا تعداد بیشتری از زایران که در نوبت هستند مشرف شوند.

معاون پزشکی سازمان هلال احمر مطرح کرد: ما امسال با حضور صد و شصت همکار پزشک ارایه خدمات را دنبال می کنیم که در درمانگاه های شبانه روزی مشغول ارایه خدمت هستند.

درودی گفت: کادر دویست نفره بیمارستانی نیز در مکه و مدینه به صورت شبانه روزی به زایران خدمت رسانی می کنند. تخصص های مختلف در بیمارستان ها وجود دارد. بخش بستری هفتاد تخت خوابی بیمارستان مکه را داریم و بیمارستان صحرایی عرفات نیز در خدمت زایران است.

معاون پزشکی سازمان هلال احمر افزود: در دو سال گذشته به خاطر بحث کرونا طبق دستور العمل عربستان شرط سنی مطرح بود اما امسال شرط سنی مطرح نیست و ممکن است یک فرد چهل ساله با توانایی جسمی پایین منع سفر شود اما به فرد هفتاد ساله ای با توان جسمی مناسب اجازه سفر داده شود. توانایی جسمی برای ما ملاک است.

درودی در آخر گفت: برای تمامی زایران آرزوی سلامتی داریم و از آنها می خواهیم که دستورالعمل های ذکر شده در جلسات آموزشی را لحاظ کنند تا سفر بدون دردسری را تجربه کنند.

امکان جابجایی حجاج با قطار در مسیر مکه به مدینه

رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در ارتباط تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو بیان کرد: براساس برنامه ریزی ها که با هماهنگی کشور میزبان انجام شده، زایران از 24 اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی وارد مدینه می شوند.

وی ادامه داد: پروازها در چند روز اول به سمت مدینه است و سپس پروازها به سمت جده اغاز می شود. پروازها تا 28 روز ادامه دارد تا کل حجاج با تعداد 87 هزار و 550 نفر به سرزمین وحی منتقل شوند.

رضایی در رادیو گفت وگو با اشاره به تداوم پروازها تا 22 خرداد خاطرنشان کرد: هواپیماهای ایران مسیولیت انتقال زایران را بر عهده دارند.

وی همچنین یادآور شد: عملیات بزرگ حج نیازمند برنامه ریزی دقیق است. لذا تدارکات و هماهنگی ها از همه جهات و با در نظر گرفتن نقاط ضعف گذشته با دقت و زمانبندی خاص انجام شده است. هتلها نیز به صورت زمانبندی در اختیار زایران قرار دارد. برای استقرار حجاج در مکه نیز مقدمات فراهم شده تا زایران بتوانند با آرامش به انجام اعمال خود بپردازند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در پایان گفت: 19 هتل در مدینه و 62 هتل در مکه در اختیار ما قرار دارد. امسال نسبت سال گذشته زایران مسیر 420 کیلومتری مکه به مدینه پیش از تشریق با قطار طی می کنند. مسیر برگشت نیز این امکان برای زایران وجود دارد.

رضایی در مورد دیدار کارگزارن حج با مقام معظم رهبری اظهار کرد: نکات اساسی و کلیدی از ایشان گوشزد شد که برای اجرایی شدن آن همه تلاش ها را به کار خواهیم گرفت.

پایان خبر وب سازان شمال

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زایران در موسم حج" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زایران در موسم حج"، کلیک کنید.