یک هکتار از مراتع فریدونشهر در آتش سوخت – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان

یک هکتار از مراتع فریدونشهر در آتش سوخت - خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار وب سازان شمال اظهار داشت: وقوع حریق ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه ظهر امروز در بخشی ازمراتع نهضت آباد شهرستان فریدون‌شهر گزارش شد.

وی ادامه داد: آتش پس از ۱۳۵ دقیقه تلاش عوامل محلی، نیروهای مردمی، یگان حفاظت از منابع طبیعی و آتش نشانی مهار شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در این حادثه یک هکتار از مراتع طعمه حریق و متحمل خسارت شد.

شیشه فروش علت حادثه را افزایش دما و عوامل انسانی اعلام کرد و افزود: حریق به علت وزش تندباد گسترش یافته بود.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه و با توجه به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما و افزایش سه تا چهار درجه دما و بمنظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی مجدد تاکید می‌شود که گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتعداران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی و نیز رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی، کنسرو و… در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: همچنین کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد را فوری به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسؤولان محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک هکتار از مراتع فریدونشهر در آتش سوخت – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک هکتار از مراتع فریدونشهر در آتش سوخت – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.