کوتاه ترین مرز در جهان/ عکس

نادیا زکالوند: اسپانیا با پرتغال و فرانسه، حدود 2000 کیلومتر مرز زمینی دارد، اما با کشورهایی چون آندورا، بریتانیا (جبل الطارق) و مراکش مرزهای بسیار کمتری دارد. مرز اسپانیا و مراکش، نام کوتاه ترین مرز دنیا را به خود گرفته است.

کوتاه ترین مرز در جهان/ عکس

منطقه قمیره در مراکش که سال 1564به زیر سلطه اسپانیا درآمد، منطقه ای صخره ای است که در شمال آفریقا قرار دارد و به مراکش چسبیده است. این منطقه صخره ای حدود 19هزار متر مربع وسعت دارد و بدون سکنه است و فقط سربازان اسپانیایی در آنجا پایگاه دارند تا آنجا را همچنان حفظ کرده و اجازه تصرف آن را به صاحب اصلی اش، یعنی مراکش، ندهند. این منطقه فاقد تسهیلاتی چون آب و برق است و سربازان حاضر در آنجا برای مایحتاج خود کاملا به کشتی های اسپانیایی وابسته هستند.

کوتاه ترین مرز در جهان/ عکس

قمیره که با یک مسیر کوچک ماسه ای 85متری به قاره آفریقا متصل شده است، مرز میان اسپانیا و مراکش است.

منبع:

odditycentral

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کوتاه ترین مرز در جهان/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کوتاه ترین مرز در جهان/ عکس"، کلیک کنید.