واگذاری ۷ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی

واگذاری ۷ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی

وب سازان شمال/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از واگذاری ۷ بنای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با وب سازان شمال گفت: در راستای حفاظت، مرمت، احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فرهنگی، کاروانسرای گوشه شهنشاه به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

وی بیان کرد: این کاروانسرا پس از طی مراحل قانونی، از سوی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با حضور نمایندگان این اداره‌کل و نماینده صندوق احیاء، به بهره‌بردار تحویل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: با هدف توسعه گردشگری و احیای بافت‌ها و خانه‌های تاریخی استان، این واگذاری‌ها انجام شده است.

وی افزود: تاکنون توانسته‌ایم ۷ بنای تاریخی لرستان را با هدف توسعه گردشگری در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  گفت: کاروانسرای تاریخی گوشه شهنشاه خرم‌آباد به شماره ۱۹۲۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پایان خبر وب سازان شمال

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واگذاری ۷ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واگذاری ۷ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی"، کلیک کنید.