میز تخصصی حلال، ساماندهی می‌شود

میز تخصصی حلال، ساماندهی می‌شود

اولین نشست هیئت اندیشه ورز میز تخصصی حلال ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نمایندگان شورای تخصصی حوزوی، مرکز ملی تحقیقات حلال، سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق بازرگانی ایران، وزارت جهاد کشاورزی و حوزه علمیه قم تشکیل شد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری وب سازان شمال، ابراهیم شکرانی دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن برشمردن اهمیت و جایگاه موضوع حلال در سبک زندگی اسلامی ایرانی، اهتمام دبیرشورا را برای راه‌اندازی میز تخصصی حلال را در این راستا تبیین و توجه به ظرفیت ملی و بین‌المللی میز را با رویکرد افزایش مشارکت بخش غیردولتی و مردمی را یادآور شد.

دبیر ستاد ایجاد یکپارچگی و توسعه در صنعت حلال کشور را نیازمند تدوین سیاستگذاری و تنظیم‌گری دانست و راهبری، نظارت و ارزیابی این حوزه را در کنار تدوین اهداف بلندمدت، اولویت‌ها و راهبردها، لازمه این حوزه جهت ارتقا صنعت حلال کشور دانست.

اعضای هیئت اندیشه‌ورز نیز به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه قدرت همگرایی حوزه حلال بین صنعت، مراکزآموزش عالی و نهاد دین، لزوم تدوین سیاست‌ها و راهکار‌های افزایش سهم ایران در بازار حلال، توجه به استقرار حکمرانی حلال در کشور، فرهنگ سازی حلال در سطح جامعه، شناسایی نیاز‌ها، مسایل و آسیب شناسی این حوزه، بازآرایی مأموریت‌ها و وظایف دستگاه‌ها در موضوع حلال، انسجام بخشی در حوزه اجرای صنعت حلال، هماهنگی بین بخشی در تدوین نقشه راه و استانداردسازی‌های ملی و بین المللی حلال و… پرداختند.

اعضای جلسه در مورد ضرورت تدوین نظام مسایل حلال درکشور، الگو‌های هم افزایی و هماهنگی بین دستگاهی و ضرورت تدوین سیاست‌ها و راهبرد‌های حوزه حلال به توافق رسیدند.

گفتنی است که در حال حاضر محصولات و خدمات حلال مطابق با تقسیم بندی ارائه شده توسط سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) در هشت حوزه امور مالی اسلامی، غذای حلال، داروی حلال، آرایشی و بهداشتی حلال، سفر و گردشگری حلال، تفریح و رسانه حلال، پوشاک عفیفانه و آموزش حلال دسته‌بند‌ی می‌شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میز تخصصی حلال، ساماندهی می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میز تخصصی حلال، ساماندهی می‌شود"، کلیک کنید.