عید غدیر ظرفیت خوبی برای دیپلماسی فرهنگی می‌باشد – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان

عید غدیر ظرفیت خوبی برای دیپلماسی فرهنگی می‌باشد - خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان

ماشاالله ایزدی در گفتگو با خبرنگار وب سازان شمال، اظهار کرد: برترین اعیاد و چشمه جوشان معارف اسلامی عید سعید غدیر می‌باشد زیرا که حقیقت اسلام در غدیر تجلی پیدا کرد، در حقیقت غدیر متعلق به همه مردم عزیز و آزادگان جهان است.

وی بیان داشت: اهمیت روز غدیر به دلیل ابلاغ و اجرای دستور خداوند متعال توسط پیامبر نور و رحمت حضرت محمّد (ص) و اثبات امامت و ولایت امام علی (ع) اتفاق می‌افتد؛ بر همین اساس واقعه غدیر پیام‌آور استمرار حکومت الهی در جهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: عید غدیر ظرفیت خوبی برای دیپلماسی فرهنگی می‌باشد، باید پیام غدیر به مردم در اقصی نقاط عالم رسانده شود بنابراین همه باید روایتگر غدیر باشیم.

وی یادآور شد: پیام غدیر اقتدار، مجد، عظمت، وحدت، انسجام، ولایت مداری، بصیرت تمام و پیروی محض از اهل بیت (ع) می‌باشد، به همین مناسبت مجموعه برنامه‌هایی با مشارکت مردم شریف و نجیب، مجموعه مدیریت شهری، سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی و کارگروه غدیر در سطح شهر اجرا می‌شود.

ایزدی به برپایی ۲۰۰ موکب در بلوار آیت الله کاشانی از میدان آیت الله دهکردی تا چهارراه فارابی اشاره و افزود: فضاسازی محیطی نصب بنر در بیلبوردها، برپایی جایگاه در چهارراه دولت برای اجرای برنامه با همکاری صدا و سیما و مجموعه مدیریت شهری از جمله خدمات شهری، آتش نشانی، سازمان حمل و نقل و اتوبوسرانی انجام می‌شود.

وی درباره برنامه‌های اجرایی در شب عید غدیر اشاره و مطرح کرد: همزمان با دهه ولایت به منظور ترویج فرهنگ نشاط مذهبی، طرح نور پردازی و آذین بندی معابر و میادین انجام می‌شود؛ اهتزاز پرچم علی ولی الله، خانواده محور بودن جشن مبتنی بر تحکیم بنیان خانواده، انجام رژه موتوری با پرچم یا علی، پیش بینی نصب صندلی و نیمکت جهت استراحت افراد مسن و دیگر افراد، برپایی نماز جماعت، نورافشانی مناسب در شب غدیر، برپایی ده غرفه به صورت ویژه به منظور ترویج مبانی غدیر، پرده خوانی، اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه با اهدای ۱۱۰ جایزه نفیس، اطعام نیازمندان با هماهنگی سایر نهادهای تأثیرگذار، کارگروه غدیر و مشارکت شهروندان عزیز انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شهرکرد گفت: شاهد یک رویداد فاخر فرهنگی در روز عید سعید غدیر باشیم، تلاش ما آن می‌باشد تا با استفاده از تجارب گذشته بتوانیم برنامه‌های متنوع، جامع و جالبی را به مرحله اجرا درآوریم و موجبات رضایت خداوند، رسول و اهل بیت (ع) را فراهم کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عید غدیر ظرفیت خوبی برای دیپلماسی فرهنگی می‌باشد – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عید غدیر ظرفیت خوبی برای دیپلماسی فرهنگی می‌باشد – خبرگزاری وب سازان شمال | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.