عیدی معلمان مدارس عشایری واریز شد/ اخد سهمیه 2 هزار نفری در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان ولایت مدار

عیدی معلمان مدارس عشایری واریز شد اخد سهمیه 2 هزار نفری در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان ولایت مدار

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: مبلغی به میزان دو میلیون و 300 هزار تومان همانند سایر کارمندان دولتی تحت عنوان عیدی برای معلمان عشایری واریز شده است.

علی تیرگیر، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری وب سازان شمال، مبنی بر اینکه چه میزان عیدی به معلمان روستایی و عشایر تعلق می گیرد، اظهار کرد: مبلغی به میزان دو میلیون و 300 هزار تومان همانند سایر کارمندان دولتی تحت عنوان عیدی برای معلمان واریز شده است.

تیرگیر با اشاره به دستاورد های دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در سال جاری، عنوان کرد: امسال توانستیم در راستای تامین نیروی انسانی مدارس عشایری اقدامات ویژه ای انجام دهیم. در دانشگاه فرهنگیان سهمیه 2 هزار نفری از سهمیه 25 هزار نفری که دانشگاه فرهنگیان اجازه جذب دارد، اخذ کردیم که می خواهیم با رایزنی تا 2 و 800 ردیف آن را افزایش دهیم.

استخدام ویژه مدارس عشایری

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آزمون ماده 28 در مقطع آموزگاری و دبیری، یادآور شد: در راستای آزمون استخدامی آموزگاری هزار ردیف سهمیه برای استخدام ویژه مدارس عشایری اخذ کردیم.

تیرگیر با بیان اینکه سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان عشایری نزدیک به 2 هزار سهمیه است، اظهار کرد: این سهمیه را در راستای ورود این دانش آموزان به دانشگاه فرهنگیان اخذ کردیم که این امر منجر به ماندگاری بیشتر همکاران فرهنگی ما در مدارس عشایری با وجود معذوریت ها و محدودیت ها می شود و اینکه معلم از بوم انتخاب شده است، موضوع مهم دیگری است، زیرا سازگاری فرهنگی بیشتری با دانش آموزان دارد.

وی با اشاره به متناسب سازی محتوای آموزشی، تصریح کرد: در مناطق مرزی و عشایری با توجه به فرهنگی که این مردمان ولایت مدار، قیور و وفادار به نظام دارند، این موضوع یکی از تکلیف های سازمان پژوهش است که در آیین نامه مدارس چندپایه و اساسنامه مدارس عشایری به آن اشاره شده است که این سازمان به عنوان مولف های کتاب درسی در راستای متناسب سازی محتوای کتاب های درسی اقداماتی صورت بگیرد؛ اما در حوزه عملیاتی اتفاقی نیفتاده است.

تیرگیر افزود: با پیگیری معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درصدد هستیم تا اقداماتی در راستای متناسب سازی آموزش برای تولید محتوای آموزشی مناسب با اقلیم و فرهنگ عشایری اقداماتی صورت بگیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عیدی معلمان مدارس عشایری واریز شد/ اخد سهمیه 2 هزار نفری در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان ولایت مدار" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عیدی معلمان مدارس عشایری واریز شد/ اخد سهمیه 2 هزار نفری در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان ولایت مدار"، کلیک کنید.