حریق جنگلی در فنلاند – وب سازان شمال

حریق جنگلی در فنلاند - وب سازان شمال

تا بعدازظهر روز گذشته (شنبه)، خدمات امداد و نجات فنلاند در مجموع به 21 حادثه آتش سوزی در سراسر این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش وب سازان شمال، این وضعیت تاثیر گسترده آب و هوای خشک در این کشور را برجسته می کند.

در حالی که آتش سوزی ها در نقاط مختلف گزارش شده، تلاش ها برای مهار حریق های جنگلی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این آتش سوزی مساحتی به وسعت 9 تا 10 هکتار را درگیر کرده و علت آن مشخص نیست.

دانشمندان می گویند تغییر اقلیم خطر آب و هوای داغ و خشک را بیشتر کرده که به آتش سوزی ها دامن می زند.

در روزهای اخیر مقامات کانادایی نیز از آغاز فصل تازه ای از آتش سوزی های طبیعی گسترده در برخی استان های این کشور خبر داده اند و در چندین استان مردم دستور تخلیه گرفتند.

دولت کانادا هم هشدار داده است شرایط آب وهواییِ امسال به این معنی است که خطر آتش سوزی بالاست. سازمان محیط زیست کانادا پیش بینی کرده است که آب وهوای نامناسب به آتش سوزی های خطرناک در فصل پیش رو منجر شود.

مقام ها گفتند دمای بالاتر از معمول در بهار و تابستان می تواند خطر و شدت آتش سوزی های طبیعی و همچنین انسان ساز را بدتر کند.

به گفته کارشناسان، هیچ راه حلی برای کاهش موارد وقوع آتش سوزی بدون کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای وجود ندارد. البته فعالیت های انسان در جنگل ها و محیط های اطراف، آنها را در برابر آتش سوزی حساس تر می کند و در افزایش میزان از بین رفتن پوشش درختان ناشی از آتش سوزی در مناطق استوایی نقش دارد.

پایان خبر وب سازان شمال

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حریق جنگلی در فنلاند – وب سازان شمال" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حریق جنگلی در فنلاند – وب سازان شمال"، کلیک کنید.