تحقیق در مورد اوتیسم pdf

در میان تمامی اختلال های عصبی و روانی، اوتیسم یکی از بیماری هایی است که بیشتر از هرچیز دیگری به گوش عموم مردم آشنا است، اما کمتر کسی به طور دقیق با ابعاد این بیماری و البته انواع اوتیسم در بزرگسالان و کودکان آشنایی داد. لباس بچه گانه اسپایدرمن با طراحی هایی که از نظر فنی و انسانی بهینه شده اند، احساس راحتی بیشتری را به شما می دهد . اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی- تکوینی است که افراد مبتلا به آن، مشکلاتی جدی در تعاملات اجتماعی خصوصا ارتباطات کلامی دارند. این افراد باید توسط یک پزشک متخصص سلامت روان، معاینه و تحت درمان قرار بگیرند. این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر به شما کمک می کند تا بتوانید به طور دقیقتر با اختلال طیف اوتیسم، انواع آن و روش های درمانی آشنا شوید.

تحقیق در مورد اوتیسم pdf

اختلال طیف اوتیسم چیست؟

اوتیسم یا درخودماندگی (به اختصار ASD) در واقع یک اختلال عصبی-رشدی است که در نحوه تعامل افراد با دیگران و ارتباطات کلامی تاثیر می گذارد. افراد مبتلا به اوتیسم درک فردی متفاوتی از جهان اطراف دارند و به همین دلیل ارتباطات آنها با انسان ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. اوتیسم یک اختلال طیفی است، به این معنی که علایم و نشانه های آن در افراد مختلف، متفاوت بروز می کند. این بیماری انواع مختلفی داشته و شدت اثر آن در افراد متفاوت است. البته در مجامع جهانی اختلاف نظرهای زیادی در خصوص به کارگیری نام (بیماری) برای این اختلال وجود دارد، اما به هرحال این اختلال یکی از جدی ترین اختلالات مغزی است که ممکن است در کودکان یا حتی بزرگسالان بروز کند. برای درمان اوتیسم باید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید. اگرچه علایم و نشانه های اوتیسم موارد بسیار زیادی را دربرمی گیرد؛

لازم به ذکر است که این بیماری، غیرقابل درمان و یک اختلال مادام العمر است، اما راه های درمانی متفاوت می تواند در نحوه عملکرد روزانه افراد مبتلا تاثیرگذار باشد. شایع ترین انواع اختلال طیف اوتیسم استفاده از واژه طیف درمورد اختلالات اوتیسم بهتر است؛ افراد مبتلا به اختلال اوتیسم می توانند طیف وسیعی از شدت علایم را داشته باشند. توانایی های یادگیری، تفکر و حل مسیله افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم می تواند در هر فردی به نسبت فرد دیگر، متفاوت باشد. اوتیسم بودن به صورت های متفاوتی در افراد نمایان می شود. بعضی از افراد مبتلا، مشکلات دیگری نیز از جمله کم توانی ذهنی، اختلال یکپارچگی حسی، اختلال بیش فعالی و نقص توجه، صرع و مشکلات گوارشی دارند؛ که به معنای این است که این افراد نیازمند سطوح حمایتی مختلفی هستند.

به گفته انجمن اوتیسم ایران؛ اوتیسم، اوتیسم اسپرگر، اختلال از هم پاشیدگی دوران کودکی و اختلال دوران رشد که به نوع دیگری تشخیص داده نشده است، 4 اختلالی هستند که در دسته بندی های جدید علمی همگی تحت عنوان اختلالات طیف اتیسم شناخته و تشخیص داده می شوند و با همدیگر ادغام شده اند. علایم و نشانه های اختلال طیف اوتیسم بعضی از کودکان، علایم طیف اوتیسم را در ابتدای دوران نوزادی نشان می دهند. سایر کودکان ممکن است به طور معمول برای چند ماه یا چند سال به طور طبیعی رشد کنند؛ اما پس از آن به طور ناگهانی علایم طیف اوتیسم را نشان دهند و مهارت های زبانی و فردی که قبلاً به دست آورده اند را از دست بدهند.

مدل طیفی اوتیسم در هر فردی، متفاوت است. به عبارت دیگر هر کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم دارای یک الگوی منحصر به فرد از رفتار است. بعضی از کودکان مبتلا به این اختلال دچار مشکلات یادگیری هستند و بعضی از آنها نشانه های کمتری نسبت به هوش عادی دارند. استفاده از لباس سگ های نگهبان دخترانه ، علاوه بر زیبایی و جذابیت، به شما حس امنیت بیشتری در معابر عمومی و جمعیت های بزرگ می دهد ؛ آنها به سرعت یاد می گیرند، اما با برقراری ارتباط و استفاده از آنچه که در زندگی روزمره و تنظیم وضعیت اجتماعی لازم است، مشکل دارند. ترکیب منحصربه فرد علایم طیفختلال طیف اوتیسم (ASD) یا اوتیسم، اصطلاح گسترده ای است که برای توصیف گروهی از اختلالات عصبی تکاملی استفاده می شود.

این اختلالات با تفاوت در ارتباطات و تعاملات اجتماعی مشخص می شوند. افراد مبتلا به ASD اغلب علایق یا الگوهای رفتاری محدود و تکراری از خود نشان می دهند. ASD بدون در نظر گرفتن نژاد و قومیت، فرهنگ یا پیشینه اقتصادی در سراسر جهان یافت می شود. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، ASD در پسران نسبت به دختران شایع تر است. یک مطالعه در سال 2016 روی کودکان 8 ساله در 11 مکان در سراسر ایالات متحده نشان داد که نسبت پسر به دختر 4.3 به 1 بود. از هر 54 شرکت کننده در مطالعه 1 نفر مبتلا به ASD بود. در سالهای اخیر نشانه های افزایش موارد اوتیسم دیده شده است. برخی این افزایش را به عوامل محیطی نسبت می دهند.

با این حال، در مورد اینکه آیا افزایش واقعی در موارد وجود دارد یا فقط تشخیص های بیشتر منجرب به افزایش شده است، مورد بحث است. اوتیسم در هر کودک، گاهی اوقات تعیین شدت این اختلال را دشوار می کند. علاوه بر این، کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است از 36 ماهگی در بیان احساسات خود یا درک احساسات دیگران دچار مشکل شوند. با افزایش سن، ممکن است مشکل در صحبت کردن و مهارت های گفتاری بسیار محدود داشته باشند. سایر کودکان اوتیسمی ممکن است مهارت های زبانی را با سرعتی نابرابر رشد دهند. برای مثال، اگر موضوع خاصی برای آن ها بسیار جالب باشد، ممکن است دایره لغات بسیار قوی برای صحبت در مورد آن موضوع توسعه دهند اما ممکن است در برقراری ارتباط در مورد چیزهای دیگر مشکل داشته باشند.

وقتی کودکان اوتیسمی شروع به صحبت می کنند، ممکن است با لحنی غیرمعمول صحبت کنند که می تواند صدای بلند و آوازخوان یا صدای روباتیک و صاف باشد. آنها همچنین ممکن است نشانه هایی از هایپرلکسیا را نشان دهند، که شامل مهارت خواندن فراتر از آنچه از سن آن ها انتظار می رود است. کودکان اوتیسمی ممکن است زودتر از همسالان خود، گاهی در اوایل 2 سالگی، خواندن را یاد بگیرند اما معمولا آنچه می خوانند را درک نمی کنند. با این که هایپرلکسیا همیشه با اوتیسم همراه نیست، تحقیقات نشان می دهد که تقریباً 84 درصد از کودکان مبتلا به هایپرلکسیا اوتیسم دارند. کودکان اوتیسمی هنگام تعامل با دیگران ممکن است در به اشتراک گذاشتن احساسات و علایق خود مشکل داشته باشند یا حفظ مکالمه پشت سر هم برایشان سخت باشد.

ارتباط غیرکلامی مانند حفظ ارتباط چشمی یا زبان بدن نیز ممکن است برایشان دشوار باشد. همان طور که برای مواردی همچون اضطراب، دیابت و اختلالات رشد موارد مختلفی وجود دارد، انواع اوتیسم نیز شامل سطوح مختلفی می شوند. برخی از مشتریان ممکن است تمایل داشته باشند که هنگام خرید ، قیمت لباس بتمن واقعی را عامل اصلی ملاک خود قرار دهند . در بررسی انواع اوتیسم باید به این نکته اشاره کرد، اگرچه اوتیسم طیف وسیعی را شامل می شود اما این عارضه به طور کلی در سه شاخه اصلی جداگانه تقسیم بندی شده است. برای درک بهتر موضوع، سایه های آبی رنگ در یک طیف نوری را در نظر بگیرید. همه سایه ها را می توان به لحاظ فنی آبی در نظر گرفت اما از روشن ترین حالت تا تیره ترین متغیر هستند.

این امکان وجود دارد که انواع اوتیسم را نیز به همین ترتیب در نظر گرفت. درواقع برای یک فرد مبتلا به اوتیسم گستره ای از علایم از خفیف تا شدید وجود دارد که ممکن است بروز کند. شما ممکن است یکی از میلیون ها نفری باشید که در سراسر جهان تحت تاثیر اوتیسم قرار گرفته اید. همچنین ممکن است شخصی را بشناسید که مبتلا به این اختلال است یا اینکه تاثیر اوتیسم را بر مردم و جهان درک کرده باشید. در هر صورت، توصیه می شود اطلاعات خود رادر مورد انواع اوتیسم و اینکه شامل چه مواردی می شود افزایش دهید. با انجام این کار، درک بهتری در مورد این اختلال خواهید داشت که به شما کمک می کند تا با افرادی که در این طیف هستند، تعامل و ارتباط موثرتری داشته باشید و خود را به جای آنها قرار دهید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحقیق در مورد اوتیسم pdf" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحقیق در مورد اوتیسم pdf"، کلیک کنید.