به خطرافتادن امنیت غذایی تاوان جیره بندی برق در اصفهان

به خطرافتادن امنیت غذایی تاوان جیره بندی برق در اصفهان

حسین وحیدا در گفت وگو با خبرنگار وب سازان شمال اظهار کرد: بخش کشاورزی اصفهان تامین کننده امنیت غذایی بالغ بر پنج میلیون نفر است و متاسفانه علاوه بر خسارات ناشی از خشکی زاینده رود، باید تاوان ناترازی برق سراسری را هم دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار برق کشاورزی در تمام روزهای هفته به مدت پنج ساعت قطع می شود، افزود: بخش کشاورزی در کشور مصرف کننده چهار و نیم درصد برق سراسری است که مقرر شده ناترازی برق سراسری را هم جبران کند.

رییس هییت مدیره اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه جامعه کشاورزان اصفهان به مراتب نسبت به استان های دیگر خسارت بیشتری با قطعی برق خواهند دید، گفت: خشکاندن زاینده رود به عنوان مهمترین رود فلات مرکزی و کمبود آب های سطحی باعث شده که بخش کشاورزی به پمپاژ آب از چاه های مجاز با پروانه بهره برداری، وابسته باشد و این محدودیت برق ضرر جبران ناپذیری به بخش کشاورزی استان اصفهان وارد خواهد کرد.

وی افزود: در استان اصفهان هفت هزار و 200 حلقه چاه مجاز وجود دارد که قطعی برق به ویژه در چاه های بیش از 100 متر خسارت سنگینی به کشاورزان وارد می کند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "به خطرافتادن امنیت غذایی تاوان جیره بندی برق در اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "به خطرافتادن امنیت غذایی تاوان جیره بندی برق در اصفهان"، کلیک کنید.