اهداکنندگان خون، سرداران گمنام نظام سلامت/ پیشتازی انتقال خون ایران در منطقه

اهداکنندگان خون، سرداران گمنام نظام سلامت/ پیشتازی انتقال خون ایران در منطقه

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به پیشتازی انتقال خون ایران در منطقه مدیترانه شرقی، از افزایش ذخایر خونی به هشت روز خبر داد.

به گزارش وب سازان شمال، دکتر مصطفی جمالی در نشست خبری که ظهر امروز و همزمان با هفته دولت در سازمان انتقال خون برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب‌رسانه، همواره به سازمان انتقال خون کمک‌ کرده‌اند؛ چرا که از اهمیت انتقال خون مطلع هستند و به نحوی سفیر اهدای خون هستند.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون یک سازمان مقدس است، گفت: اهداکنندگان خون از ۱۸ تا ۶۵ سال سن دارند؛ اگر هر اهداکننده در هر سال چهار نوبت خون اهدا کند، با توجه به اینکه هر خون به ۳ محصول تبدیل می‌شود، در هر سال جان ۱۲ نفر را نجات می‌دهند. اهداکنندگان خون، سرداران گمنام نظام سلامت هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: پزشکان سازمان انتقال خون، سربازان گمنام انتقال خون هستند. متوسط دریافتی هر پزشک اهدای خون حدود ۲۰ میلیون تومان است که نسبت به دریافتی پرستاران هم کمتر است. نه تنها پزشکان بلکه تمام پرسنل این سازمان با دریافت کم نسبت به انجام امور خود اقدام می‌کنند؛ چرا که در یک سازمان مقدس مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون، مظهر وفاق ملی است، گفت: تمام مردم ایران با هر مذهبی برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و تمام مردم هم به نوعی به خون نیاز دارند.

جمالی با بیان اینکه ۵۰ سال از عمر سازمان انتقال خون می‌گذرد، گفت: کشور اول منطقه از منظر انتقال خون هستیم. براساس سند چشم‌انداز کشور، تصمیم بر این بود که کشور تا سال ۱۴۰۴ در منطقه در تمام عرصه‌ها پیشتاز باشد. در حال حاضر، کشور از منظر انتقال خون در منطقه پیشتاز است.

وی با بیان اینکه پیش از این اگرچه اهدای خون ۱۰۰ درصد دواطلبانه داشتیم اما گاهی با کمبود خون مواجه بودیم، گفت: میزان ذخایر خون در گذشته معادل ۴ روز بود اما میزان ذخایر خونی اکنون به ۸ روز رسیده است. نه تنها میزان ذخایر خونی افزایش یافته بلکه تمام نیازها پاسخ داده می‌شود.

ادامه دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اهداکنندگان خون، سرداران گمنام نظام سلامت/ پیشتازی انتقال خون ایران در منطقه" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اهداکنندگان خون، سرداران گمنام نظام سلامت/ پیشتازی انتقال خون ایران در منطقه"، کلیک کنید.