استرالیا کودکان را به دنیای واقعی می‌آورد/ محدودیت سنی برای کاربران دیجیتال

استرالیا کودکان را به دنیای واقعی می‌آورد محدودیت سنی برای کاربران دیجیتال

استرالیا تصمیم دارد حداقل محدودیت سنی را برای عضویت شهروندان این کشور در شبکه‌های اجتماعی تغییر دهد، تصمیمی که باعث خشم نوجوانان طرفدار فضای مجازی شده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری وب سازان شمال به نقل از رویترز، دولت استرالیا در نظر دارد حداقل محدودیت سنی کودکان برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی را با استناد به نگرانی‌های مربوط به سلامت روانی و جسمی تعیین کند.

این تصمیم دولت استرالیا با واکنش شدید مدافعان حقوق دیجیتال همراه شده که هشدار داده‌اند این اقدام می‌تواند فعالیت‌های خطرناک آنلاین را به صورت زیرزمینی هدایت کند.

نخست وزیر استرالیا، آنتونی آلبانیز، گفت که قبل از معرفی قوانین ِحداقل سن برای فعالیت در رسانه‌های اجتماعی در سال جاری، یک آزمایش تأیید سن را اجرا خواهد کرد. آلبانیز محدوده سنی خاصی را مشخص نکرد، اما گفت که احتمالاً بین ۱۴ تا ۱۶ سال خواهد بود.

آلبانیز گفت: «می‌خواهم بچه‌ها را از پای دستگاه‌های دیجیتال بلند کنم و به زمین‌های بازی و استخر‌ها ببرم. تلاش ما این است که انسان‌ها تجربیات واقعی با دنیای واقعی داشته باشند، زیرا می‌دانیم که رسانه‌های اجتماعی باعث آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی استرالیا پیش از اعلام این تصمیم دولت استرالیا اعلام کرده بود که رویکرد‌های مبتنی بر محدودیت ممکن است دسترسی جوانان را به پشتیبانی حیاتی محدود کند و آنها را به سمت «خدمات غیراصولی و فاقد نظارت» سوق دهد.

دانیل آنگوس، مدیر دانشگاه دیجیتال فناوری کوئینزلند، گفت: «این حرکت تند و تیز با محروم کردن جوانان از مشارکت معنادار و سالم در دنیای دیجیتال، تهدیدی جدی است و به طور بالقوه آنها را به سمت فضا‌های آنلاین با کیفیت پایین‌تر سوق می‌دهد.» 

استرالیا یکی از کشور‌هایی است که بیشترین جمعیت آنلاین در جهان را دارد که بر اساس آمار‌های دولتی و صنعت فناوری، بیش از چهار پنجم از جمعیت ۲۶ میلیون نفری آن در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند. مطالعه دانشگاه سیدنی در سال ۲۰۲۳ نشان داد که سه چهارم استرالیایی‌های ۱۲ تا ۱۷ ساله از یوتیوب یا اینستاگرام استفاده می‌کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استرالیا کودکان را به دنیای واقعی می‌آورد/ محدودیت سنی برای کاربران دیجیتال" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استرالیا کودکان را به دنیای واقعی می‌آورد/ محدودیت سنی برای کاربران دیجیتال"، کلیک کنید.